Obchodné podmienky
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Kupujúci - je fyzická alebo právnická osoba spôsobilá na právne úkony, ktorá svojou objednávkou vstúpila do obchodného vzťahu s dodávateľom (predávajúcim).
Predávajúci - je spoločnosť Hadzima Plant, s.r.o., Hlavná 1A/1011, Špačince 919 51,
IČO: 45858811 , IČ DPH: SK 2023109473,
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 26210/T
Tovar – produkty, ktoré sa nachádzajú v ponuke dodávateľa v rámci internetového obchodu, ako aj ponuky v záhradnom centre .
2. OBJEDNÁVANIE TOVARU
Spotrebiteľ si ho môže tovar objednať správnym vyplnením objednávkového formulára v internetovom obchode eshop@hadzimaplant.sk, alebo mailom na obchod@hadzimaplant.sk, pop. telefonicky na tel. č. +421 915 725 020 . Pri každej objednávke musí spotrebiteľ uviesť meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, email, fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, popis tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky, objednávka prostredníctvom eshopu tieto podmienky spĺňa automaticky. Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov Zák. NR SR č. 122/2013 Zb. z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru.
Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho, vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim. Kupujúci potvrdením objednávky potvrdzuje pravdivosť a správnosť údajov. Od tohto termínu je objednávka pre kupujúceho záväzná. Kupujúci sa tým zaväzuje za objednaný a dodaný tovar zaplatiť celú kúpnu cenu, vrátane prepravných nákladov, podľa platných obchodných podmienok. Dodávateľ (predavajúci) sa zaväzuje vybaviť objednávku do 3 pracovných dní od jej prijatia. Zaslanim e-mailovej správy dodávateľom kupujúcemu o vybavení objednávky sa objednávka stáva záväznou a v súlade so Zák. NR SR č. 108/2000 Z. z. v znení neskorších predpisov je považovaná za zmluvu uzavretú na diaľku (ďalej len „zmluva uzavretá na diaľku“ ). V prípade nejasností , najneskôr do 24 hodín v pracovných dňoch predávajúci sa skontaktuje s kupujúcim. Overí objednávku, spôsob dopravy, prípadne upraví sumu za dopravu a oznámi možnú dodaciu lehotu, alebo termín odberu, konečnú cenu a spôsob úhrady.
Rastliny vyobrazené na eshop.hadzimaplant.sk sú fotené v aktuálnom stave, alebo ako použité ilustračné obrázky rastlín vo svojom narastenom stave a nalepšej kondícii. Spotrebiteľ akceptuje, že jemu dodavané rastliny sa môžu od vyobrazených líšiť v závislosti na veku a vegetačnom štádiu.
Spotrebiteľ má právo stornovať svoju objednávku, alebo jej časť, bezplatne len za podmienky, že dodávateľ ešte objednávku nevybavil. Vybavením objednávky sa rozumie zarezervovanie objednaného tovaru u dodávateľa a zaslanie e -mailovej správy o vybavení objednávky na e-mailovú adresu uvedenú spotrebiteľom v objednávke. Stornovanie musi byť písomné a musí byť doručené do e-mailovej schránky dodavateľa uvedenej na stránke obchod@hadzimaplant.sk, inak je neplatné. Písomná forma sa vyžaduje s dôvodu doložiteľného dokladu storna pre predávajúceho a zastavenie vybavovania objednávky.
3. PLATOBNÉ PODMIENKY A CENY
Ceny tovaru sú uvedene v eurách s DPH. Pokiaľ si odberateľ zvolí iný spôsob dodania tovaru ako prevzatie tovaru v prevádzke dodávateľa v záhradnom centre Hadzimaplant v Špačinciach, ul. Hlavná 1A/1011 (ďalej len „osobný odber“), bude k cene objednaného tovaru pripočítaná cena za dopravu objednaného tovaru. Pokiaľ si spotrebiteľ zvolí spôsob platby dobierkou, bude k cene za objednaný tovar a dopravu objednaného tovaru pripočítaná aj cena za dobierku. O celkovej cene bude spotrebiteľ informovaný pred odoslaním objednávky. Odoslaním objednávky spotrebiteľ súhlasí s cenou uvedenou na objednávke (ďalej len „cena objednávky“) a táto sa stáva záväznou pre dodávateľa aj spotrebiteľa.
Kupujúci (spotrebiteľ ) uhradí cenu objednávky jedným z nasledovných spôsobov:
kupujúci ako veľkoobchod – dovoz vlastnou dopravou - platba hotovosť, alebo na faktúru. Doprava je spoplatnená v hodnote 6 % z hodnoty výšky objednávky. Pri hodnote objednávky nad 600€ s DPH zostáva doprava zdarma
- vlastný odber - platba hotovosť, kartou , na faktúru
kupujúci ako maloobchod - dovoz vlastnou dopravou - platba hotovosť pri prevzatí,
prevodom na účet dodávateľa pred vlastným dodaním
- vlastný odber - platba hotovosť, kartou
Obmedzenie : Doprava je spoplatnená v hodnote 6 % z hodnoty výšky objednávky. Pri hodnote objednávky nad 600€ s DPH zostáva doprava zdarma. Objednávky maloobchod vyvážame iba do vzdialenosti 50km od Špačiniec a minimálnej hodnote objednávky nad 50€ .
Spôsob úhrady si spotrebiteľ zvolí v objednávkovom formulári na eshop@hadzimaplant.sk ešte pred odoslaním objednávky. Pri voľbe úhrady prevodom na bankový účet dodávateľa, zašle dodávateľ spotrebiteľovi pri vybavení objednávky číslo účtu, variabilný symbol a výslednú cenu za objednávku. Veľkoobchodným partnerom bude vystavovaná faktúra na dodaný tovar s úhradou bankovým prevodom, pokiaľ sa nedohodne inak. Pri spôsobe úhrady ceny objednávky prevodom na účet odovzdá dodávateľ prepravcovi objednaný tovar na prepravu najneskôr do jedného pracovného dňa od dátumu pripísania plnej výšky úhrady za cenu objednávky na účet dodávateľa. Pri osobnom odbere umožní dodávateľ spotrebiteľovi prevzatie tovaru do 7 pracovných dní od vybavenia objednávky, v dňoch pondelok až piatok, v čase od 8.00 do 17.00 hodiny, v sobotu do 12.00 hodiny. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na kupujúceho, je tovar majetkom predávajúceho! V každej dodávke s objednaným tovarom bude priložená faktúra, alebo iný daňový doklad. Účtovaný bude objednaný tovar a prepravné náklady.
Platba za tovar sa vykonáva nasledujúcim spôsobom:
Dodanie s dopravou: Dobierka – platba pri prebratí tovaru - hotovosť
Platba na účet : okamžitý bankový prevod
Platba platobnou kartou online
Faktúra – iba veľkoobchodní partneri
Osobný odber: Platba v hotovosti :
Platba kartou cez terminál
Odberné miesto: Záhradné centrum Hadzimaplant Špačince
Hlavná 1A/1011 , 919 51 Špačince
od 8:00 – 17:00 Pondelok – Piatok
od 8:00 – 12:00 Sobota
V každej dodávke s objednaným tovarom bude priložená faktúra, alebo iný daňový doklad. Účtovaný bude objednaný tovar a prepravné náklady.
- Platné ceny tovaru sú uvedené pri jednotlivých položkách. Všetky ceny sú uvádzané s DPH. Predávajúci garantuje dodanie tovaru za cenu, ktorá bola uvedená v objednávke, v čase objednania tovaru okrem tlačových chýb.
Spotrebiteľ (kupujúci) sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.. V prípade osobného odberu prevziať objednaný tovar do 7 pracovných dní od vybavenia objednávky. Neprevzatie objednaného tovaru spotrebiteľom sa považuje za odstúpenie spotrebiteľa od zmluvy uzavretej na diaľku a dodávateľ má nárok na úhradu preukázateľných nákladov, ktoré mu tým vznikli.
Kupujúci sa zaväzuje pri prebratí objednaného tovaru skontrolovať jeho úplnosť a stav. V prípade zistenia neúplnosti, alebo poškodenia objednaného tovaru sa spotrebiteľ zaväzuje bez zbytočného odkladu upovedomiť dodávateľa o tejto skutočnosti. Kupujúci berie na vedomie, že bezdôvodne oneskorenú reklamáciu doručenia neúplného alebo poškodeného tovaru dodávateľ nemusí uznať.
4. VRÁTENIE A REKLAMÁCIA TOVARU
Spotrebiteľ môže vrátiť tovar zakúpený na eshop@hadzimaplant.sk najneskôr do 7 dní od jeho prevzatia. Tovar musí byť vrátený na adresu dodávateľa v poistenom balíku, popr. osobne na adrese dodávateľa. Balík z rastlinami musí byť označený “Živé rastliny. Nepreklápať!“ Rastliny v balíku musia byť zabezpečené proti vysušeniu a poškodeniu. Náklady na dopravu a balné hradí spotrebiteľ. Tovar vrátený formou dobierky dodávateľ neprijíma. Tovar musí byť vrátený v pôvodnom obale, kompletný, nepoškodený a nepoužitý. V prípade rastlinného tovaru to znamená, že rastlina musí byť vrátená v pôvodnom obale, v ktorom bola vysadená, musí byť živá a nepoškodená, nesmie byť presádzaná, ošetrovaná žiadnymi chemickými ani biologickými prostriedkami, nesmie byť tvarovaná ani nijak upravovaná a nesmú z nej byť odobraté žiadne časti. V prípade dodržania vyššie uvedených podmienok vráti dodávateľ spotrebiteľovi cenu za vrátený tovar do 15 dní od prevzatia vráteného tovaru.
Predávajúci poskytuje spotrebiteľovi záruku na tovar zakúpený prostredníctvom eshop@hadzimaplant.sk podľa Obchodného zákonníka. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru spotrebiteľom. Reklamáciu tovaru v záručnej dobe (ďalej len „reklamácia“) je možné uplatniť najneskôr posledný deň záručnej doby. Reklamácia musí byť podaná písomne a musí byť doručená dodávateľovi. V reklamácii spotrebiteľ uvedie svoje meno, adresu, kontaktné údaje ako e-mailovú adresu a telefónne číslo, dátum prevzatia tovaru, číslo faktúry, názov tovaru, tak ako je uvedený na faktúre a prípadne bližšiu špecifikáciu tovaru (napr. názov odrody rastliny ak je tento spotrebiteľovi známy), množstvo reklamovaného tovaru a popis vady tovaru a navrhované riešenie. Spotrebiteľ sa zaväzuje poskytnúť dodávateľovi všetky potrebné informácie a súčinnosť potrebnú na posúdenie reklamácie a na požiadanie umožniť dodávateľovi obhliadku reklamovaného tovaru na mieste u spotrebiteľa alebo na požiadanie vyhotoviť fotodokumentáciu reklamovaného tovaru a túto doručiť dodávateľovi. Dodávateľ sa zaväzuje reklamáciu vybaviť bez zbytočných prieťahov a o výsledku reklamácie písomne informovať spotrebiteľa. Prepravné náklady na dodanie tovaru sa nevracajú.
Reklamáciu nie je možné uplatniť, ak závada tovaru vznikla nesprávnym používaním tovaru, nesprávnym skladovaním, alebo mechanickým poškodením u spotrebiteľa, neoprávnenými alebo neodbornými zásahmi kupujúceho do tovaru, alebo prírodnou katastrofou. Pod pojmami neprávne používanie, nesprávne skladovanie a neodborné zásahy sa u rastlinného tovaru rozumie najmä pestovanie v nevhodných podmienkach v rozpore s požiadavkami konkrétnej rastliny, poskytnutie nedostatočnej, nevhodnej alebo neodbornej starostlivosti. Dodávateľ nezodpovedá za riziká a škody, ktoré spotrebiteľovi vznikli v dôsledku nesprávneho použitia tovaru, alebo použitia na iný účel ako je tovar určený, t.j. na pestovanie pre okrasné účely.
Kupujúci má právo podať reklamáciu ak obsah, kvalita, cena a úplnosť dodávky nezodpovedá potvrdenej objednávke. Reklamácie sú vybavované v súlade s občianskym zákonníkom. Drobné reklamácie sú vybavované bezodkladne po obdržaní správy na tel.čísle 0905/622197 ing.Jaroslav Hadzima. Ak ide o reklamáciu tovaru, ktorá sa nedá odstrániť okamžite, alebo treba preskúmať dôvod reklamácie, kupujúci musí podať reklamáciu osobne , alebo e-mailom na adresu hadzima@hadzimaplant.sk a to čo najskôr od zistenia závady. Doba riešenia reklamácie je do 30 dní v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona. Pre posúdenie reklamácie je nevyhnutné zaslať fotografie reklamovaného tovaru e-mailom. Ak podľa fotografií nie je možné jednoznačne určiť závadu, alebo poškodenie rastliny a je potrebné podrobiť ju dôkladnejšej analýze, môže predávajúci požadovať zaslanie tovaru na adresu:
Záhradné centrum Hadzimaplant
Hlavná 1A/1011 , 919 51 Špačince
Rastliny pred naložením, prípadne vlastným odberom podliehajú prísnej kontrole, čo je zárukou, že kupujúci obdrží životaschopné rastliny v dobrej kvalite. Za škody spôsobené mrazom, alebo nesprávnou starostlivosťou predávajúci neručí.
Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka (obchodných a reklamačných podmienok), že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.
5. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY / ZMLUVY UZATVORENEJ NA DIAĽKU
Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu, alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie, alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto reklamačných a obchodných podmienok, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci, alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný.
Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa, alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.
Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy, alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar, alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
Formulár na odstúpenie od zmluvy obdrží každý kupujúci ako prílohu v potvrdzujúcom emaili, ktorý je zároveň akceptáciou objednávky.
V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je: predaj tovaru, ktorý bol v čase po uzavretí zmluvy a prevzatí tovaru od predávajúceho kupujúcemu použitý takým spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu predávajúcim nie je možné bez vynaloženia zvýšeného úsilia a zvýšených nákladov.
Kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy, ak už boli rastliny zbavené kontajnera a vysadené do pôdy, nakoľko uvedenie rastlín do pôvodného stavu po vysadení už nie je možné. Kupujúci tiež stráca právo na odstúpenie od zmluvy, ak rastliny po obdržaní zásielky vystaví takým podmienkam, ktoré výrazne porušia zdravotný stav rastliny, alebo spôsobia jej uhynutie (napr. nedostatočná alebo nadmerná zálievka, nevhodné stanovisko, extrémne prírodné podmienky).
Ustanovenia čl. 11 týchto obchodných a reklamačných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
9.6. Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
9.7. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
6. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ, telefonicky, popr.osobne. Kupujúci prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými podmienkami a reklamačným poriadkom a že s nimi súhlasí a súčasne súhlasí so zasielaním reklamných emailov z obchod@hadzimaplant.sk. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitostí, alebo žiadne iné nepriame, alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy, alebo vzniknuté iným spôsobom.
Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim Hadzima Plant, s.r.o. je Slovenská obchodná inšpekcia Trnava,Pekárska 23, 917 01 Trnava, email: tt@soi.sk , alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom uverejnenia na eshop@hadzimaplant.sk V Špačinciach 23. marca 2020
OSOBNÉ ÚDAJE A ICH OCHRANA
Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a emailovú adresu.
Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a emailovú adresu.
Kupujúci si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti Moje údaje.
Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že zmysle ust. § 10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“) predávajúci ako prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.
Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas v zmysle ust. § 11 ods. 1 zákona, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch.
Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZnOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných a reklamačných podmienkach.
Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. e) ZnOOÚ nebude získavať osobné údaje na iné účely, ako sú uvedené týchto obchodných a reklamačných podmienkach osobitne a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.
Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas podľa týchto reklamačných a obchodných podmienok na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
a) svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných a reklamačných podmienok,
b) identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje sú uvedené v akceptácii,
c) účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim,
d) že bude spracúvať osobné údaje kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu ak je kupujúci právnickou osobou,
e) že požadované osobné údaje je kupujúci povinný poskytnúť,
Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.
Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať
a) potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe spracúvané
b) účel spracúvania osobných údajov
c) vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní svojich osobných údajov v informačnom systéme a o jeho stave v rozsahu:
i) identifikačné údaje predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol vymenovaný,
ii) identifikačné údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak predávajúci pri získavaní osobných údajov nepostupuje podľa § 8 ZnOOÚ,
d) vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie,
e) vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
f) doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jej práv a právom chránených záujmov
i) poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované osobné údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na základe súhlasu kupujúceho podľa § 11 ZnOOÚ, oznámi jej aj čas platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto povinnosť ukladá, a upovedomí ju o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné údaje,
ii) informácie o tretích stranách, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje
poskytnuté,
iii) okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
iv) formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
v) tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos
osobných údajov,
g) opravu jeho nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
h) likvidáciu jeho osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
i) likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu ZnOOÚ alebo iného platného právneho predpisu SR.
Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči:
a) spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
b) využívaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
c) poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu.
Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZnOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.
Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre neho právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v lehote podľa ods. 10.19. týchto Obchodných podmienok. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov predávajúci vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak predávajúci na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho.
Ak kupujúci uplatní svoje právo písomne a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo faxom kupujúci doručí písomne najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania.
Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom oznámenie Úradu ma ochranu osobných údajov. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.
Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa tohto čl. týchto obchodných a reklamačných podmienok, resp. vyhovieť požiadavkám kupujúceho podľa ZnOOÚ a písomne ho informovať najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti alebo požiadavky.
Obmedzenie práv kupujúceho podľa § 28 ods. 2 ZnOOÚ predávajúci bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a Úradu ma ochranu osobných údajov.
Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. e) bod 3 a bod 4 ZnOOÚ pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho sa predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhu príjemcov.